m-f 135 lataus
3 posters
Sivu 1 / 1
m-f 135 lataus
Paljonko pitäisi lähtee virtaa tasavirtalaturilta koneen käydessä n.2000kr/min? Käynnistys ongelmat vaivaa..
Aina ennen starttaamista ladattava ákku täyteen sitten pärähtää tulille.
Mittasin laturilta kierroksien ollessa n.2000kr/min 12.8-13.00volttia. Haluaisin tietää mitkä arvot olisi riittävät
mitattuna laturilta ja akulta esim. kierroksilla pari tonnia.
Aina ennen starttaamista ladattava ákku täyteen sitten pärähtää tulille.
Mittasin laturilta kierroksien ollessa n.2000kr/min 12.8-13.00volttia. Haluaisin tietää mitkä arvot olisi riittävät
mitattuna laturilta ja akulta esim. kierroksilla pari tonnia.
samppa- Viestien lukumäärä : 9
Join date : 06.07.2008
Ikä : 49
Paikkakunta : Kuopio
Vs: m-f 135 lataus
Kyllä tuollakin latausjännitteellä akun pitäisi pysyä hengissä, vaikka liian alhainen onkin. Optimaalinen arvo olisi 14,2 volttia.
sähäri- Vierailija
Vs: m-f 135 lataus
Pitemmän ajamisen jälkeenkin startti vain hieman pyörähtää, eikä mitkään valot ole päällä ajaessa.
Voisko olla akku finaalissa ei vaan ota latausta vastaan.Latauksen rele ei voi jarruttaa koska samat
voltit akulle mitä laturilta lähtee.Taidan käydä suosiolla akkukaupassa kun ei tietoo miten vanha paikallaan.
Voisko olla akku finaalissa ei vaan ota latausta vastaan.Latauksen rele ei voi jarruttaa koska samat
voltit akulle mitä laturilta lähtee.Taidan käydä suosiolla akkukaupassa kun ei tietoo miten vanha paikallaan.
samppa- Viestien lukumäärä : 9
Join date : 06.07.2008
Ikä : 49
Paikkakunta : Kuopio
Vs: m-f 135 lataus
Mittaamallasi latausjännitteellä akku ei juuri lataudu, mutta ei kyllä purkaudukaan. Jos saat akun erillisellä laturilla henkiin, niin vaikuttaa kyllä siltä, että traktorisi latauspuoli (laturi tai säädin) ei ole täydessä tikissä. Akkunesteen ominaispainomittari maksaa muutaman euron ja sen lukemat kertoo "täyteen" ladatun akun kennojen kunnon aika hyvin.
Mihin lukemiin akun napajännite nousee, kun lataat sen täyteen erillisellä laturilla? Jos se on 14 voltin luokkaa, niin vikaa on kyllä traktorinkin latausjärjestelmässä. Toki akussa voi olla jokin tärinästä tms. johtuva tilapäinen "oikonen", joka pistää traktorin laturin kontilleen.
Mihin lukemiin akun napajännite nousee, kun lataat sen täyteen erillisellä laturilla? Jos se on 14 voltin luokkaa, niin vikaa on kyllä traktorinkin latausjärjestelmässä. Toki akussa voi olla jokin tärinästä tms. johtuva tilapäinen "oikonen", joka pistää traktorin laturin kontilleen.
sähäri- Vierailija
Vs: m-f 135 lataus
Täällä sama jos ei paljoo aja per käynnistys kerta niin jossain vaiheessa lyö solenoidi tyhjää ja sillo akku vaa latauksee mutta nyt pöyhintöjen ruiskutusten yms aikaan kyllä akku pysyy täytenä
Vs: m-f 135 lataus
Nyt toimii taas hyvin, akkussa oli vikaa. Nyt on konepellin alla uusi vartan 12/100ah. Tuntus riittävän potku ainakin näin kesäkelissä
samppa- Viestien lukumäärä : 9
Join date : 06.07.2008
Ikä : 49
Paikkakunta : Kuopio
Vs: m-f 135 lataus
Tuttu vaiva, onneton tasavirtalaturi ei jaksa ladata kunnolla akkua pienillä ajoilla. Nyt lataa kohtuudella ja sillon tällön pistetään C-tech älylaturi kiinni jotta akku tulee kunnolla ladattua kun ei ajeta.
Reilut 10 vuotta sitten ongelmat alkoivat ja vanhankansan MF huoltomies neuvoi kuinka lataussäädintä voi säätää, Lucas motikka akun takapuolella, ennen säätöä jännite oli n 13,2V max ja säädön jälkeen n 14-14,3. Motikan kyljessä on kaksi ruuvia (kumitulpan alla) joista kääntämällä jännite muuttui. Tarkastellaan jännitettä aina sillon tällön ettei pukkaa liikaa.
En muista muista tarkemmin kuinka ruuvit vaikuttaa mutta lataussäätimen kärkien kanssa niillä on tekemistä. Ensin huoltomies neuvoi kääntämään vain ja ainoastaan toista ruuvia, vaikutus oli pieni, sitten kuitenkin käännettiin toistakin niin alkoi vaikuttaan. Vanha kulunut laturi itsessään kuitenkin vaatisi remonttia ja seuraava operaatio joka tehdään on vaihtovirtalaturin asennus...
Reilut 10 vuotta sitten ongelmat alkoivat ja vanhankansan MF huoltomies neuvoi kuinka lataussäädintä voi säätää, Lucas motikka akun takapuolella, ennen säätöä jännite oli n 13,2V max ja säädön jälkeen n 14-14,3. Motikan kyljessä on kaksi ruuvia (kumitulpan alla) joista kääntämällä jännite muuttui. Tarkastellaan jännitettä aina sillon tällön ettei pukkaa liikaa.
En muista muista tarkemmin kuinka ruuvit vaikuttaa mutta lataussäätimen kärkien kanssa niillä on tekemistä. Ensin huoltomies neuvoi kääntämään vain ja ainoastaan toista ruuvia, vaikutus oli pieni, sitten kuitenkin käännettiin toistakin niin alkoi vaikuttaan. Vanha kulunut laturi itsessään kuitenkin vaatisi remonttia ja seuraava operaatio joka tehdään on vaihtovirtalaturin asennus...
jiiässä- Viestien lukumäärä : 26
Join date : 14.07.2008
Vs: m-f 135 lataus
mf 135 lataus
Kirjoittanut: dieselasentaja 10.1.2004 klo 19.57
1 säädin asentoon että pääset kumitulppiin
käsiksi
2 f liittimen puoleinen kumitulppa auki
3 a liittimestä johto irti
4 volttimittari dc alueella a liittimen ja e liittimen väliin a= + e= miinus jos miinusmaadoitettu
kone käyntiin noin 1500rpm
mittarissa näkyy avoimen piirin säätöjännite
lucas säädetään näin
KESÄASENTO 15,5-16 V
TALVIASENTO 16,5-17 V
LUGAS ARVOT
VOIT KÄYTTÄÄ KYLLÄ TALVELLA JOPA 18V ARVOA
ILMAN ETTÄ ANKKURI PALAA LYHYISSÄ LINKOUS
YNNÄ MUISSA KÄYTÖISSÄ
JOS KÄYTÄT JOSTAIN SYYSTÄ PITEMPÄÄN
VAIKKA HALKAISURUUVIA USEITA TUNTEJA IRROITA LATURISTA KÄYTÖN AJAKSI KENTTÄJOHTO PIENEMPI LIITIN
SÄÄTÖ
F PUOLEN KUMITULPAN REIJÄSTÄ PIENELLÄ MEISSELILLÄ
MYÖTAPÄIVÄÄN SUURENEE VASTAPÄIVÄÄN PIENENEE
A LIITTIMEN JOHTO KIINNI
NÄILLÄ 18V SÄÄDOILLÄ AKUN NAVOILTA MITATTU JÄNNITE KUN AKKU ON TÄYSI ON 14,5--14,8V
LATURIN ANTAMA MAX VIRTA KIERROKSILLA NOUSEE
JONNEKIN 20A PAIKKEILLE
TAKAVIRTARELEEN SÄÄTÖ ERIKSEEN JOS TARVITAAN
ÄLÄ KOSKE TOISEEN RUUVIIN TÄSSÄ VAIHEESSA
AKKU EI KIEHU KYLMÄSSÄ NÄILLÄ ARVOILLA
KULUTUKSEENHAN TÄSTÄ MENEE LÄHES KAIKKI
DIESELASENTAJA
Kirjoittanut: dieselasentaja 10.1.2004 klo 19.57
1 säädin asentoon että pääset kumitulppiin
käsiksi
2 f liittimen puoleinen kumitulppa auki
3 a liittimestä johto irti
4 volttimittari dc alueella a liittimen ja e liittimen väliin a= + e= miinus jos miinusmaadoitettu
kone käyntiin noin 1500rpm
mittarissa näkyy avoimen piirin säätöjännite
lucas säädetään näin
KESÄASENTO 15,5-16 V
TALVIASENTO 16,5-17 V
LUGAS ARVOT
VOIT KÄYTTÄÄ KYLLÄ TALVELLA JOPA 18V ARVOA
ILMAN ETTÄ ANKKURI PALAA LYHYISSÄ LINKOUS
YNNÄ MUISSA KÄYTÖISSÄ
JOS KÄYTÄT JOSTAIN SYYSTÄ PITEMPÄÄN
VAIKKA HALKAISURUUVIA USEITA TUNTEJA IRROITA LATURISTA KÄYTÖN AJAKSI KENTTÄJOHTO PIENEMPI LIITIN
SÄÄTÖ
F PUOLEN KUMITULPAN REIJÄSTÄ PIENELLÄ MEISSELILLÄ
MYÖTAPÄIVÄÄN SUURENEE VASTAPÄIVÄÄN PIENENEE
A LIITTIMEN JOHTO KIINNI
NÄILLÄ 18V SÄÄDOILLÄ AKUN NAVOILTA MITATTU JÄNNITE KUN AKKU ON TÄYSI ON 14,5--14,8V
LATURIN ANTAMA MAX VIRTA KIERROKSILLA NOUSEE
JONNEKIN 20A PAIKKEILLE
TAKAVIRTARELEEN SÄÄTÖ ERIKSEEN JOS TARVITAAN
ÄLÄ KOSKE TOISEEN RUUVIIN TÄSSÄ VAIHEESSA
AKKU EI KIEHU KYLMÄSSÄ NÄILLÄ ARVOILLA
KULUTUKSEENHAN TÄSTÄ MENEE LÄHES KAIKKI
DIESELASENTAJA
samppa- Viestien lukumäärä : 9
Join date : 06.07.2008
Ikä : 49
Paikkakunta : Kuopio
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa