390 turbotus
Sivu 1 / 1
390 turbotus
Moro.
Minulla on tuollainen 91 vm. ja olisin kiinnostunut laittamaan siihen jälkiasennus turbon. Siispä nyt kyselisinkin vinkkejä viisaimmilta, eli miinkä merkkinen on se turbo mitä hankkija/konekesko on asentanut suomessa näihin A4.248 koneisiin? Olisiko jotakin mahdollisesti parempaa turboa mikä kävisi "heittämällä" tuohon pako sarjaan? Mihin niissä on laitettu turbolta palaava/ menevä öljy? Onko tuossa konekeskon turbomallissa öljynlauhditinta tai välijäähdytintä? Mitähän muita muutoksia tarvitsee tehdä? Jostain luin että jäähdyttimen puhaltimen siivikkö on useampi lapainen kuin vaparissa, pitääkö paikkansa? Tarkoituksena ei suinkaa ole mitkään älyttömät hevosvoima määrät vaan noin 10-15 lisäheppaa ja vääntöa tuohon kärryn vetoon että ei tarvitse noita vaihteita mäkisssä niin paljon ramppailla. Ja ajatuksena oli että että jostain purkaamolta saisin imu ja pakosarjat joko 690:stä tai 390.stä ja sitten hommattaisiin uusi/kunnostettu sopiva turbo. Sitä ennen pitää päästä eroon tuosta huohotuksesta, koneella on ajettu 5700 tuntia ja huohottaa aika kovasti kunhan koneen aukaisee niin näkee tarvitseeko täydellisen kone rempan vai selviääkö kannen laitolla ja sylinteri putkien hoonauksella ja uusilla männän renkailla...
Minulla on tuollainen 91 vm. ja olisin kiinnostunut laittamaan siihen jälkiasennus turbon. Siispä nyt kyselisinkin vinkkejä viisaimmilta, eli miinkä merkkinen on se turbo mitä hankkija/konekesko on asentanut suomessa näihin A4.248 koneisiin? Olisiko jotakin mahdollisesti parempaa turboa mikä kävisi "heittämällä" tuohon pako sarjaan? Mihin niissä on laitettu turbolta palaava/ menevä öljy? Onko tuossa konekeskon turbomallissa öljynlauhditinta tai välijäähdytintä? Mitähän muita muutoksia tarvitsee tehdä? Jostain luin että jäähdyttimen puhaltimen siivikkö on useampi lapainen kuin vaparissa, pitääkö paikkansa? Tarkoituksena ei suinkaa ole mitkään älyttömät hevosvoima määrät vaan noin 10-15 lisäheppaa ja vääntöa tuohon kärryn vetoon että ei tarvitse noita vaihteita mäkisssä niin paljon ramppailla. Ja ajatuksena oli että että jostain purkaamolta saisin imu ja pakosarjat joko 690:stä tai 390.stä ja sitten hommattaisiin uusi/kunnostettu sopiva turbo. Sitä ennen pitää päästä eroon tuosta huohotuksesta, koneella on ajettu 5700 tuntia ja huohottaa aika kovasti kunhan koneen aukaisee niin näkee tarvitseeko täydellisen kone rempan vai selviääkö kannen laitolla ja sylinteri putkien hoonauksella ja uusilla männän renkailla...
Maerko- Viestien lukumäärä : 1
Join date : 17.07.2011
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa