FE-35 tuli jouluksi kotiin
3 posters
Sivu 1 / 1
FE-35 tuli jouluksi kotiin
Morjens, hyvät ferguihmiset!
Olihan minun kirjauduttava tännekin, Fordsonin foorumista on niin hyvät kokemukset. Apua ja vinkkejä olen saanut asiaan kun asiaan, merkkiin katsomatta.
Ostin joulun alla punaisen, kilvettömän FE-35:n "kun halvalla sain" kuten Sulo Vileeni aikanaan. Kaupat tehtiin vm-59 traktorista, mutta masinistien ohjeilla tarkemmin katsottuna kone paljastui kultamahaksi. Tehdasko lie sitten maalannut vai joku muu, työ on tehty asiallisesti. Tällä vuosimalliseikalla ei sen suurempaa väliä, mittarissa on n. 4500h, renkaatkin alkuperäiset ja pintaa vielä reilusti. Todella pahasti halkeilleet, tosin. Moottori on tietysti se kuuluisa Standard, ilman hehkuja. Imusarjaan liekkihehku työn alla. Kaksoiskytkin tuntuu myös olevan.
Hain traktorin hinaamalla, en viitsinyt yrittää vanhoilla öljyillä käyntiin pitkän seisonnan jälkeen. Kakkosvaihde ei omistajan mukaan pysynyt päällä, ja se tuli selväksi sitten ensimmäisellä ajokerralla. Siispä laatikko lihoiksi. Kakkosvaihteen pienempi ratas oli lähes hampaaton. IKH:n purkaamolta sain uudenveroisen, MF175:n vaihteistosta puretun osan.
Vian oli aiheuttanut aikoinaan katkennut kytkinkäpälä, ajoa oli vaan jatkettu vaihteita väkisin päälle ruhjomalla. Kytkin oli sitten vaihteiston jo hajottua korjattu.
Vetoakselin stefan vuoto pitäisi vielä korjata, vuotaa peräöljyt jarruun. Sitten uutta löpöä tankkiin, lumilingon eteen ja puhdistusajolle! Käydä tupsuttaa siihen malliin että täytyy olla melko tukossa. Venttiilivälykset OK.
Koneen käynnistys vaatii rankkaa pilotin käyttöä. Oikein annosteltuna käynnistyy nätisti, ilman kalkatusta. Tästä käynnistystavasta varmasti tulee eriäviä mielipiteitä, mutta en ole aikeissa ruveta moottoria uudenveroiseksi kunnostamaan. Huohota ei juuri lainkaan, vielä...
Olihan minun kirjauduttava tännekin, Fordsonin foorumista on niin hyvät kokemukset. Apua ja vinkkejä olen saanut asiaan kun asiaan, merkkiin katsomatta.
Ostin joulun alla punaisen, kilvettömän FE-35:n "kun halvalla sain" kuten Sulo Vileeni aikanaan. Kaupat tehtiin vm-59 traktorista, mutta masinistien ohjeilla tarkemmin katsottuna kone paljastui kultamahaksi. Tehdasko lie sitten maalannut vai joku muu, työ on tehty asiallisesti. Tällä vuosimalliseikalla ei sen suurempaa väliä, mittarissa on n. 4500h, renkaatkin alkuperäiset ja pintaa vielä reilusti. Todella pahasti halkeilleet, tosin. Moottori on tietysti se kuuluisa Standard, ilman hehkuja. Imusarjaan liekkihehku työn alla. Kaksoiskytkin tuntuu myös olevan.
Hain traktorin hinaamalla, en viitsinyt yrittää vanhoilla öljyillä käyntiin pitkän seisonnan jälkeen. Kakkosvaihde ei omistajan mukaan pysynyt päällä, ja se tuli selväksi sitten ensimmäisellä ajokerralla. Siispä laatikko lihoiksi. Kakkosvaihteen pienempi ratas oli lähes hampaaton. IKH:n purkaamolta sain uudenveroisen, MF175:n vaihteistosta puretun osan.
Vian oli aiheuttanut aikoinaan katkennut kytkinkäpälä, ajoa oli vaan jatkettu vaihteita väkisin päälle ruhjomalla. Kytkin oli sitten vaihteiston jo hajottua korjattu.
Vetoakselin stefan vuoto pitäisi vielä korjata, vuotaa peräöljyt jarruun. Sitten uutta löpöä tankkiin, lumilingon eteen ja puhdistusajolle! Käydä tupsuttaa siihen malliin että täytyy olla melko tukossa. Venttiilivälykset OK.
Koneen käynnistys vaatii rankkaa pilotin käyttöä. Oikein annosteltuna käynnistyy nätisti, ilman kalkatusta. Tästä käynnistystavasta varmasti tulee eriäviä mielipiteitä, mutta en ole aikeissa ruveta moottoria uudenveroiseksi kunnostamaan. Huohota ei juuri lainkaan, vielä...
ferguson- Viestien lukumäärä : 4
Join date : 28.02.2009
FE35 ostos
Vanha rauta on aina hyvä ostos. Ja jos halvalla saa niin se on aina parempi, antaa ikäänkuin takuun että riittää harrastetta....
Näitä FE35:sia on ilmeisesti tuotu maahan eri hehkuversiona, tämä on kyllä ensimmäinen jonka olen kuullut ettei ole yhtään hehkua. Perusmallissa on luullakseni aina imusarjahehku. -59 mallista (valmistusvuosi ei siis rekisteröintivuosi joka on yleensä vuosi pari myöhäisempi) eteenpäin on asennettu sylinterihehkut. Osassa maahantuoduista malleista on ollut molemmat hehkut.
Käynnistäminen pilotilla ei omassani lopulta enää onnistunut, kone yleensä hajoaa näissä koneissa pilotilla käytettäessä. Tosin edellinen omistaja oli käynnistellyt jo 10 vuotta pilotilla, joten käyhän se niinkin....
Näitä FE35:sia on ilmeisesti tuotu maahan eri hehkuversiona, tämä on kyllä ensimmäinen jonka olen kuullut ettei ole yhtään hehkua. Perusmallissa on luullakseni aina imusarjahehku. -59 mallista (valmistusvuosi ei siis rekisteröintivuosi joka on yleensä vuosi pari myöhäisempi) eteenpäin on asennettu sylinterihehkut. Osassa maahantuoduista malleista on ollut molemmat hehkut.
Käynnistäminen pilotilla ei omassani lopulta enää onnistunut, kone yleensä hajoaa näissä koneissa pilotilla käytettäessä. Tosin edellinen omistaja oli käynnistellyt jo 10 vuotta pilotilla, joten käyhän se niinkin....
Yleisajattelija- Viestien lukumäärä : 6
Join date : 01.07.2008
Vs: FE-35 tuli jouluksi kotiin
Sen verran tuli annettua väärää tietoa heti alkuun että on tuossa imusarjahehku joskus ollut. kaikki siihen kuuluvat osat vaan on joku viisas poistanut.
Laitan kunnollisen liekkihehkun ja hyllyssä joutilaana lojuvan solenoidipumpun hoitamaan sille polttoaineensyötön. Näiden kanssa pelannut dieselhuoltomieskin antoi jo tämän systeemin toiminnalle siunauksensa.
Laitan kunnollisen liekkihehkun ja hyllyssä joutilaana lojuvan solenoidipumpun hoitamaan sille polttoaineensyötön. Näiden kanssa pelannut dieselhuoltomieskin antoi jo tämän systeemin toiminnalle siunauksensa.
ferguson- Viestien lukumäärä : 4
Join date : 28.02.2009
Vs: FE-35 tuli jouluksi kotiin
Onkos siinä sulla punaset vai harmaat pellit siinä?
alukka- Viestien lukumäärä : 10
Join date : 11.05.2009
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa