175 verkun kytkin
Sivu 1 / 1
175 verkun kytkin
kytkin ei irrota kunnolla ja polkimen säätötangon säädöstä ei ole mitään iloa,saap vaan polkimen korkeutta muutettua. oliskohan ohjetta miten sais levyä säädeltyä? jos levy olis loppu niin eikö sen pitäis silloin luistaa?
xv1600- Viestien lukumäärä : 7
Join date : 13.06.2008
Vs: 175 verkun kytkin
Kytkinkopan alapuolelta löytyy luukku, jonka kautta kytkintä voi säätää. Se ei ole kuitenkaan mikään helppo homma, jos ei tarkalleen tiedä mitä sieltä kopan sisältä löytyy.
Justeeri- Vierailija
rakenne
kytkimen rakkenne on kyllä tiedossa ja 165:n ohjeet löysin .pitänee kokeilla samoilla välyksillä..en usko että noissa isoja eroja kytkimen välyksissä on.
xv1600- Viestien lukumäärä : 7
Join date : 13.06.2008
kytkin
Kumpi kytkin ei tykkää verkussa irroittaa, voimanoton, vai ajokytkin? Ajokytkimelle ei taida olla muuta säätöä kuin tuo pedaalin liikevaran säätö. Voimanoton kytkintä (siis jos kaksoiskytkin, ei hydraulinen) voi säätää luukusta.
Janne- Vierailija
pelittää
voiman ulosotosta oli kyse. noin millin välykseen piti säädellä että rupes pelittämään kunnolla.
xv1600- Viestien lukumäärä : 7
Join date : 13.06.2008
Vs: 175 verkun kytkin
Vanhojen ferkujen ajokytkin säädetään kytkimen käytöakselilla olevan käyttö vivun asentoa akseliin nähden muuttamalla.
siis sen johon kytkin polkimelta tuleva tanko kiinnittyy. Säätö on oikea kun kytkinpolkimen vapaa liike jättää vivun ja kytkin
kopan valiin noin 7mm :n raon. Akselin päässä on reikä sitä varten että siitä voi pitää ruuvarilla vastaan kun asentoa siirtää.
Akseli voi kuitenkin tulla vanhemmiten niin liukkaaksi että vipu ei pysy paikallaan vaikka ruuvi olisikin kireällä. Itse korjasin
sitä hakkaamalla pistepuikolla akselinpäätä karheammaksi.
Tämän jälkeen vasta kaksoiskytkimen säätö.
siis sen johon kytkin polkimelta tuleva tanko kiinnittyy. Säätö on oikea kun kytkinpolkimen vapaa liike jättää vivun ja kytkin
kopan valiin noin 7mm :n raon. Akselin päässä on reikä sitä varten että siitä voi pitää ruuvarilla vastaan kun asentoa siirtää.
Akseli voi kuitenkin tulla vanhemmiten niin liukkaaksi että vipu ei pysy paikallaan vaikka ruuvi olisikin kireällä. Itse korjasin
sitä hakkaamalla pistepuikolla akselinpäätä karheammaksi.
Tämän jälkeen vasta kaksoiskytkimen säätö.
Tapsa- Vierailija
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa