Jäähdytysneste vuotaa moottoriöljyn sekaan
3 posters
Sivu 1 / 1
Jäähdytysneste vuotaa moottoriöljyn sekaan
Hei
Onks tietoo, mistä TEA20:n bensakoneen jäähdytysnestettä pääsee moottoriöljyn sekaan; voisiko se olla sylinteriputken alapään tiivisten kuivuminen ..Miten se vaihdettaisiin?
Onks tietoo, mistä TEA20:n bensakoneen jäähdytysnestettä pääsee moottoriöljyn sekaan; voisiko se olla sylinteriputken alapään tiivisten kuivuminen ..Miten se vaihdettaisiin?
KKö- Vierailija
Vs: Jäähdytysneste vuotaa moottoriöljyn sekaan
Hyvin toden näköistä että sieltä. Jollei ole loki ruostunut puhki vesiitilaan(yhdessä valmetissa oli sillei). Alapään tiivisteen vaihto onnistuu sillei että moottorin kansi irti ja öljypohja kanssa, putket ylös ja uudet tiivisteet ja takasin. Eli männät yms ja kans puottaa irti.
alukka- Viestien lukumäärä : 10
Join date : 11.05.2009
Vs: Jäähdytysneste vuotaa moottoriöljyn sekaan
Kiitti kannanotosta. Se ajatuttaa, että miten männät saadaan takaisin sylinteriputkiin siten, että männänrenkaat pysyy ehjinä ...
KKö- Vierailija
Vs: Jäähdytysneste vuotaa moottoriöljyn sekaan
siihen hommaa pitää olla männän renkaan puristin. saa varaosaliikkeistä. kannattaisko laittaa uuet männän renkaat niin ehkä tois vähän uuttaa puhtia.
alukka- Viestien lukumäärä : 10
Join date : 11.05.2009
omakohtaista kokemusta
mulla oli lohko halki .3 syl. kansipultti nostajan puolelta .kannen pinnapultti oli pettänyt lohko oli revennyt ,neste pääsi halkeemasta venttiilin nostin kuppien päälle.tosin oli vähän muutakin. Tein testin sillee että otin öljypohjan pois ja täytin syylärin vedellä (voi vähän paineistaa jos tarvii).sit kattelin jonkun aikaa seljällään ja kyllä se siitä selvis .jos tulee männän ja sylinterin välistä =kansi pahvi tai sit siitä putken alareunasta näkyy selvästi.ittellä haalarit kastu kun oli koko lohkon kylki halki(sen jäkeen oon nähny muitakin samalla tavalla menneitä vesi hanan korkeudelta) .jälkeen päin huomasin sen pinna pultti jutun sekä 2 ja 4 välistä se tuki piena oli poikki. no eiku korjaamaan lohkoo neuvoja sateli joka puolelta kuinka pitää hitsata miten ja millä.
melkein kaikkee kokeilin valu/erikoispuikoista ym. omasta mielestä esilämmitys ja mic tuotti parhaan tuloksen . voi olla ettei kestä en ihan vielä päässy testaa,mutta ilmottelen sit kun se aika koittaa. jos ei kestä sit teen niin että pultttaan lohkon kylkeen teräslevyn ja tiivistän sen massalla.sitä vois vaikka koneistaja vähän ensin oikasta onnistus paremmin.kun keinot loppuu niin otetaan konstit käyttöön .lohkon yläpinta tietysti pitää taas oikasta ja putket sovittaa korkoonsa ym. paljon työtä mutt ei turhaan .
koko tarinaa en jaksa kertoilla mutta se alko siitä kun joku kaikki tietävä sano ettei tota enää pysty korjaamaan se on romu rautaa .
ja prkle odotas kuukausi
melkein kaikkee kokeilin valu/erikoispuikoista ym. omasta mielestä esilämmitys ja mic tuotti parhaan tuloksen . voi olla ettei kestä en ihan vielä päässy testaa,mutta ilmottelen sit kun se aika koittaa. jos ei kestä sit teen niin että pultttaan lohkon kylkeen teräslevyn ja tiivistän sen massalla.sitä vois vaikka koneistaja vähän ensin oikasta onnistus paremmin.kun keinot loppuu niin otetaan konstit käyttöön .lohkon yläpinta tietysti pitää taas oikasta ja putket sovittaa korkoonsa ym. paljon työtä mutt ei turhaan .
koko tarinaa en jaksa kertoilla mutta se alko siitä kun joku kaikki tietävä sano ettei tota enää pysty korjaamaan se on romu rautaa .
ja prkle odotas kuukausi
nro 383306- Viestien lukumäärä : 6
Join date : 11.08.2008
Paikkakunta : TED 20 -54 kangasala
Vs: Jäähdytysneste vuotaa moottoriöljyn sekaan
juu sama homma. aikanaan 80-luvulla kun kone tuli meidän omistukseen, setä teki siihen kansirempan. jo tällöin katsottiin että halkeama lohkossa-piena poikki- kierteet rikki.
se oli niin vähän halki ulos että annettiin olla, pultti laitettiin kierteeseen vaan ei momenttiin. näin ei lohko levennyt ja liemet pysyi erillään.
sittemmin 2008 kun tein laatikko remontin hitsasin lohkon ihan 48 puikolla ja ok tuli. tosin pulti paikka unohtui-halkeama kun ei näy pultin ollessa pois. ekalla startilla liemet sekaisin.
onneksi löysin oikean paikan.
näin ollen verkusta "puuttuu" kaksi pinnapulttia ja hyvin toimii.
ei taida montaa halkematonta petrooli-bensalohkoa olla jäljellä??
se oli niin vähän halki ulos että annettiin olla, pultti laitettiin kierteeseen vaan ei momenttiin. näin ei lohko levennyt ja liemet pysyi erillään.
sittemmin 2008 kun tein laatikko remontin hitsasin lohkon ihan 48 puikolla ja ok tuli. tosin pulti paikka unohtui-halkeama kun ei näy pultin ollessa pois. ekalla startilla liemet sekaisin.
onneksi löysin oikean paikan.
näin ollen verkusta "puuttuu" kaksi pinnapulttia ja hyvin toimii.
ei taida montaa halkematonta petrooli-bensalohkoa olla jäljellä??
kumikeisari- Viestien lukumäärä : 10
Join date : 08.07.2008
kone remontin jälkeen
no nyt kone lähti käyntiin ei vielä nesteitä katotaan kun saan syylärin korjattua pitääkö vetensä sisällä.
tässä kuitenkin video.
tässä kuitenkin video.
nro 383306- Viestien lukumäärä : 6
Join date : 11.08.2008
Paikkakunta : TED 20 -54 kangasala
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
|
|